11.2022 san blas panama

איי סאן בלאס

להפליג מסביב לאיי סאן בלאס בצד האטלנטי של פנמה ממש תמונה בתוך גלויה, יש 365 איים קטנים לחוות, רק 49 מהם מיושבים, התלבטנו אם החודש שהקצבנו לאיים יהיה מספיק.

האיים בצד הצפוני של פנמה מאפשרים עצירה בדרך לחציית התעלה , או ליאכטות בדרך לבליז והונדורס אשר מגיעות מקולמביה או מאיי ABC .

אנחנו יצאנו מקולומביה סנטה מרתה והפלגנו ישר לסאן בלאס לפי המקומיים, הילידים אינדינים מקומיים שנקראים GUNAS נקראים האיים KUNA  YALA הפלגה של 300 מייל ,3 יממות בים   כאשר רב הדרך היינו על מנוע ללא רוח (חודש אוקטובר, הרוחות המערביות שכולם מחכים להם להגעה לפנמה מתחילות בחודש דצמבר)

KUNA YALA

GUNAS מותר להתחתן רק אם GUNAS , יש לכל ישוב קונגרס שמתאסף כל ערב עם זיקני הכפר ודנים בבעיות הכפר ובעיות בן אישיות. הנשים מחליטות אם מי הם יתחתנו והגבר הולך אחרי האישה למשפחה שלה, האיים ששייכים למשפחות עוברים בירושה רק בן הנשים. לאחר החתונה הגבר בונה בקתה לאישה ובקתה נוספת בשבילו, כך שנמאס לה ממנו כבר יש לו בית והיא יכולה לגרש אותו. ניתן לראות הרבה טראנסים , הקהילה מקבלת אותם כמו שהם ,אין לאף אחד בעיה , לא מתערבים

בצורת החיים של אחד לשני- מדהים (כמה הם יותר פרמיטבים  מאיתנו ומצד שני מפותחים)

האיים ברובם מכוסים עצי קוקוס, בחלקם גרים משפחות  KUNA בחלקם ריקים מאדם, חוץ מכמה קנו שנקראים ULU  ועליהם אנשי KUNA   שמצעים דגים, לובסטרים ,ירקות, לחם ,ו MOLS (ריקמה מקומית שהנשים עושות )  לכולם יש ווטסאפ וניתן להזמין לאיים כל מה שתרצו ,האיים מוקפים בחלקת חול זהוב ומושלם להליכה.

אנחנו מבלים באיים האלו כבר שלושה שבועות, עוברים מאי לאי ולא מפסיקים להתפעל מהיופי הנדיר של האזור הזה, אנשי ה-KUNA ברובם נדיבים, פשוטים ,אוהבים ושמחים לביקורים שלנו באי.

El porevnir

אי קטן מאוד המשמש כניסה לאיי סאן בלאס ולפנמה. באי ניתן למצוא בניין משטרה, מסלול למטוסים קלים הבאים מפנמה העיר .

עלות הכניסה לסאן בלאס ששיכת לשבט KULA YALA 20 דולר ליאכטה ועוד 20 דולר לכל מפליג למשך חודש שהייה באיים.

COCO BANDERO CAYS

האיים האהובים עלי,מצמאים 4 מייל אחרי ריפים ארוכים שמגינים עליהם מהגלים, מוקפים 4 איים מדהימים, יש מקומות צילילה מדהימים.

הקמנו באיים את מיני ישראל כאשר בילנו שם עם דני וגל עופר ונטע והילדים, עשינו ברבקיו על החוף עם הדגים שהם הביאו כל יום, שרפנו את האשפה שהיתה לנו ביאכטה, שחינו לאיים כל יום,סובבנו אותם אם סאפ הלוך וחזור , מקום קסום.

HOLANDES CAYS

21 איים קטנים ומדהימים,נמצאים 7 מייל מאחורי רייף שמגן עליהם, בילנו ב- POOL  , 3 ימים, אכלנו לובסטר במסעדה (אלק מסעדה) היתה ארוחה רומנטית ומדהימה .

העגינה ליד  ISLAND  BBQ הכי פופולרית ונוחה , לא ברור אם יש שם קרוקדיל או לא….

במרכז האיים בילנו יומיים ליד חברינו ROAM , באי גרים 3 משפחות KUNA  , קניתי צמידים ועכשיו אני דומה להם.

בדינגי המשכנו לצד המזרחי של האיים, הגענו לבחור שגר עם קוף שחור גדול,ידידותי,כמה תרנגולות , כלב ..וכולם חיים בהרמוניה, טיילנו מסביב לאי המטופח .

GREEN ISLAND

האי הכי מוגן וקרוב ליבשת, ולכפרים של KUNA , גם פה מסתובב קרוקודיל לפי השמועות ,האיים מסביב מקסימים.

LIMON KAYS

האיים הכי עמוסים ומלאים בסאן בלאס, מוגן מגלים,רוח חזקה נשבה כל משך השהייה באיים, אכלנו במסעדה עם הגג הכתום דג ואורז ב15 דולר לאחד ,כולל בירה, יש בריכה קטנה, אי חולי ומרשים ובלילה עד השעות הקטנות חגיגה של צרטריסטים במסעדה.

LINTON BAY

חיכינו לרוח טובה ויצאנו בשעות הצהרים להפלגת לילה לlinton bay   הפלגת מפרשים אם הרוח מאחורינו לאורך כל הדרך,נכנסנו ללינטון ביי ועגנו ליד המרינה. על חוף הים ליד המרינה נמצא גן החיות הפרטי הגדול בעולם והוא שייך לג’קו, יהודי מדבר עברית 8 ילדים כאשר חלקם בארץ.

לאחר הליכות מלפנים ומאחור הצלחנו להגיע לגן החיות עם הדינגי דרך הים ושם פגשנו את (מי אם לא??)מיכל מדרך הים ,מתברר שהיא קרובת משפחה של ג’קו וסידרה לנו תמורת 20 דולר כניסה וסיור בגן החיות ,בגן יש מבחר ענק של תוכים, נמרים, זאבים, צפרדעים רעילות ומה לא, חוויה מיוחדת היתה לנו.

בעיירה LINTONPORT  בסופר (ברור הסיני) קנינו מצרכים אחרי תקופה ארוכה בסאן בלאס שלא ראינו סופר.

בילנו בלינטון כ5 ימים, המרינה מפנקת, ניתן לבוא לרציף הדינגים מתחת לבר, בhappy HOUR  ניתן למצוא את כל הוותיקים בבר, כל יום בשעות הצהרים מגיע טנדר עם ירקות ופירות טריים למרינה.

טיילנו עם הדינגי באי הסמוך בוא יש מספר קופים שבאים לקרבת הים, הם קצת אלימים לא להעלות לחוף.

עברנו מlinton  ל panamarina עם הדינגי,טיול מקסים בן המגרובים.. במחצית הדרך יש פניה ימינה לים ,שם ניתן לשחות בנחל שנוצר בן המגרובים,אזור מקסים.

PANAMARINA

מ linton ל פנמרינה עברנו עם הדינגי בן המגרובים בדרך מדהימה, המרינה צנועה, מאוד בטוחה, יש מספנה גדולה, גישה עם רכבים מהחוף , הרבה יכטונרים הגיעו ונשארו במקום למגורי קבע.

PORTOBALO

BOKOS DEL TORO

סיפורי ישראלים מהדרך

2 Responses

1. I have been browsing online more than 3 hours as of late, yet I never found any fascinating
    article like yours. It is beautiful value enough for me.

In my view, if all web owners and bloggers made just right content material as
    you did, the web will be a lot more useful than ever before.

Also visit my homepage … טיולים באמריקה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך...

niue 8/2023

Tracks, Walks & Caves os and Don’ts for Yachties כוננו יחסים בן ניואה למדינת ישראל – מדינה של 1800 תושבים בן טהיטי לניוזילנד

2021 חציית אוקינוס עד סורינם

חציית אוקינוס עד סורינם 12/2022 אחרי 11 יום הגענו לסורינם, לשפך יובל האמזונס. ברוכים הבאים לסורינם-מדינה קטנה בדרום אמריקה, בן גינאה הצרפתית לגינאה פעם ניקראה

6/2023 The Marquesas Islands

The Marquesas Islands 3800 מייל מפנמה או 2900 מייל מאיי גלפגוס, הזמן הטוב ביותר לצאת אמצע פברואר עד תחילת יוני. האיים הפולונזים מתחלקים ל-3: איי

רשימת קניות לחציית האוקינוס

Shopping list for crossing

מנסיון של 2 חציות, הרשימה הנ”ל די מביאה בחשבון כל קבוצה של מפליגים, הרשימה משתנה לתנאי היאכטה: האם המקרר גדול או קטן, האם יש פריזר

Balooner Amel47F

Amel 47f חציית אוקינוס או הפלגה ברוח גבית מלאה על AMEL , משנה את ההפלגה. ההפלגה נעשת עם 2 חלוצים,לשני קוראים בלון והוא נמצא גם

The perfect yacht for sailing

The perfect yacht for sailing מהי היאכטה המושלמת להפלגה? אחרי חציית הפסיפיק אני חושבת שניתן לדעת קצת יותר מה תהיה היאכטה האידאלית להפלגה מסביב לעולם.

curacau 2022

curasuo2022 2022-Curacau הגענו לקארווסאו בתחילת חודש מאי , לעגינת קיץ , לתקופת ההוריקנים באזור הקריביים. קראוסאו היא חלק מהאיים האנטילים ההולנדים ABC ,AROBA ,BONEIR,,CURASOU, ,