The perfect yacht for sailing
מהי היאכטה המושלמת להפלגה?
אחרי חציית הפסיפיק אני חושבת שניתן לדעת קצת יותר מה תהיה היאכטה האידאלית להפלגה מסביב לעולם.
כמעט כל יאכטה תחצה את האוקינוס, תוכל להפליג ,מקיאק דרך סופר יאכטה, השאלה היא מה היאכטה שמתאימה לך?
אם החלום שלך היא להפליג לאט לאט ,להאיט ולחוות מקומות היאכטה שלך תהיה אחרת ממפליג שחולם להפליג מהר ואם כל האפשרויות ופינוקים שיש.
חושבים שהגדול הוא הטוב יותר…וזה ממש לא נכון, אם השנים גודל היאכטות עלה, אבל אם אתם מפליגים בזוג מאוד חשוב לבדוק איזה גודל יאכטה תוכלו לטפל, לדאוג ולהפליג בנוחות.
יאכטה מעל 40 פיט כבר יותר קשה לנהל את המפרשים ללא ווינצים חשמליים ועזרה חשמלית נוספת.
חשוב לדעת מה התקציב לקניית היאכטה ויותר חשוב לדעת מה התקציב לאחזקת היאכטה במהלך ההפלגה, טיולים בחוף ותיקונים לא צפויים במהלך ההפלגה.
חלק מקבלת ההחלטה איזה יאכטה תתאים לי קשור לזמן ההפלגה ,זמן השהייה ביאכטה במהלך השנה.
בן הדברים החשובים בהפלגה קצרה ובטוח בהפלגה ארוכה לדאוג למפליגים ולצוות לשינה טובה בחדרים יבשים, מנוחה טובה בן המשמרות, קוקפיט נוח ומוגן נגד גשם ,שמש וסערות.
חשוב שהצוות יכיר את היאכטה והמערכות הפועלות בו, שכל המערכות יהיו תקינות להפלגה ארוכה ללא יכולת להגיע למרינה או לעזרה של בעל מקצוע.
מונוהול או קטמרן?
מונו הול- בהפלגות ארוכות ככל שהקיל ארוך יותר, היכולת של היאכטה לשמור על כיוון ישר גבוה יותר. יאכטה שמתאימה יותר להפלגות לאורך החוף לא בהכרך מתאימה להפלגה של חציית אוקינוס, וחייבים לסמוך על מבנה היאכטה
מולטי הול- הלחץ על המפרשים ביאכטה קטמרן גדול בהרבה מאשר ביאכטה מפרש, בגלל שקטמרן לא נשכבת לרוח, ולכן הקטמרנים נבנים קלים יותר וצריכים להישאר כמה שיותר קלים.
קטמרן מהירה יותר ולפעמים צריך להוריד לה את המהירות, הפלגה מהירה מסוכנת למבנה של היאכטה , וקל לה יותר להתהפך , למרות שהיום בונים יאכטות קטמרנים שגם אם הם מתהפכים הם לא טובעים.
מפרשים? חשמלי או ידני, מתגלגל לתורן או איזיפאק, מפרשים נוספים-ספינקר, דריפטר, סערה
כמות נוזלים? מים, דלק
גז? בוטן או פרופן או שניהם
משאבות שיפוליים? כמה, איפה, אוטומטי, ידני
אזעקות? אש, גז, שיפוליים, אור+קול,AIS ‘MOB’ PLB
ציוד הצלה…כמה להשקיע? אסדת הצלה,PLB אישי,AIS אישי,AISראדר
תיק נטישה- העתקי דרכון, העתק ניירת ספינה, העתק ביטוח,PLB,מצפן,VHF ידני,GPS +בטריות, טלפון ידני, ציוד דייג, קרם הגנה, מטען סולרי, מים ומזון
פנאלים סולרים? חובה להתקין פנאלים בטח אם אין גנרטור, הפנאלים צריכים להיות מותקנים במקום שלא יהיה מוצל לאורך כל היום
צריכת חשמל מינמלית ביאכטה –
הגה אוטומטי 5 AMP לשעה /120 AMP ליום
מכשירים 2 AMP לשעה / 48 AMP ליום
אור ראש תורן 2 AMP / 24 AMP ללילה
אורות קבינות 4 AMP / 3 שעות 12 AMP
VHF 2 AMP/
סה”כ צריכה מנימלית ביאכטה בסביבות 300 AMP
בחישוב צריך להכפיל ב-3 , ואנו צריכים 900 AMP מנימום כניסת חשמל ליאכטה כאשר אין גנרטור.
הצרכן הראשי הוא ההגה האוטומטי אשר צורך יותר ויותר חשמל כאשר הרוח עולה והוא מתאמץ, בשלב זה הצוות צריך לעזור לו ולהחזיק הגה.
יותר ויותר רואים בהפלגות מסביב לעולם קטמרנים ויותר ויותר תרי- מרנים, יאכטות נוחות ומרווחות , וההגעה ממקום למקום מהירה יותר.
הבחור והיאכטה הכי מדהימה שפגשנו בדרך-שווה צפיה