6/2023 The Marquesas Islands

The Marquesas Islands

האיים הפולונזים מתחלקים ל-3: איי המרקז , TUAMOTUS ATOLS , SOCIETY ISLAND .

מהאיים המרקזים לטהיטי מרחק 1000 מייל ובדרך עוברים בatols  .

האיים המרקזים

האי הראשון שרואים בסיום חציית הפסיפיק הוא

FATO HIVA

מרחוק רואים את הזדקרות השפיצית של ההרים המופלאים המקבלים את פנינו. ההגעה לאי מרגשת , האי מדהים ביופיו ומיוחד מאוד.

ההגעה שלנו לאי היתה ב-6/4/2023 ערב איסטר (הפסחא הנוצרי) ,עגנו את היאכטה במפרץ בן כ-5 יאכטות שהיו במקום , והתארגנו לירידה לחוף (האי הוא אי ללא כניסה רשמית לפולונזים, בדרך כלל נותנים להיות שם כ-3 ימים לפני שתידרש לעשות כניסה באי הבא HIVA OHA  )

באי 2 עיירות שנמצאות בה בשני מפרצים שונים, הליכה למפל, טיול בעיירה הקטנה ,הפלגה בת שעה לעיירה השניה בא יש מסעדה וסופר וטיול שקיעה מדהים.

HIVA OHA

הפלגה של לילה לאי הקרוב, מעגן גדול לעגינה ב10 מטר, הליכה של כשעה מסביב למפרץ לעיירה הקרובה , בה נמצא משטרת גבולות ושם עשינו כניסה לפולונזים, דרכונים וכרטיס טיסה יציאה מהאיים חובה , לקח 1/2 שעה למלא את הניירת ולשלוח בדואר הקרוב לטהיטי…זהו אנחנו רישמית בפולונזים.

בדרך למשטרת הגבולות עברנו במסעדה הכמעט יחידה באי ,ובסופר שבו יש כמעט הכל.

למחרת שכרנו רכב ונסענו לרוחב האי , הטבע שולט בו במיטבו, רב המקומות ההיסטורים בדרך מלאים בטיקי (פסלים אותם הכינו המקומיים כאשר הגיעו לאיים ולא נתנו להם להיות דתיים, זה היה הפתרון)

באיים אילו אין בתי קפה ואין מקומות עצירה בדרך …כבר למדנו והתארגנו עם תרמוס ופיקניק לבילוי בכל נקודה אשר עצרנו בה.

הנוף מרהיב…מהמם ..בגדול ללא מילים , לא ניתן לתאר ,צריך לבוא ולראות.

NUKO HIVA

האי הגדול בן קבוצת האיים המרקזים. הגענו לעיר הגדולה (אלק גדולה) עגינה ב10 מטר,יש מקום לים יאכטות וגם היו שם בן 50 ל100 יאכטות עוגנות ,רציף עגינת הדינגי צפוף מאוד, נקשרים אחד לשני, בשפל צריך לעלות בסולם ארוך מאוד, תנאים מאוד לא כייפים לאי עם ביקור של כלכך הרבה יאכטות.

מול רציף הדינגי משרד של קיוון, עושה כמעט כל עבודה על היאכטות, ניתן להזמין דרכו רכב וניתן גם לצאת ליום באי כולל הדרכה, בהמשך כל בוקר שוק פירות וירקות (מה שיש באותו יום באי) ואם יש תקנו כי למחרת עוד עוד שעה כבר לא יהיה.

מאחורי השוק, משרד מידע לתייר וגם שם ניתן להזמין רכב, לדעתי יותר מיום אין מה לעשות באי עם רכב, אבל יום טיול באי זה חובה, האי מרשים ביופיו לכל אורכו ועד הקניון ושדה התעופה ,ושוב חוץ ממסעדה אחת לא תמצאו כלום בטיול ולכן כדי לקחת איתכם פיקניק לפינות החמד והנוף המדהים שתעצרו בדרך.

בעיירה המרכזית,  כמה סופרים מלאים במוצרים, מסעדה אחת טובה ונחמדה וחנות לאביזרים ליאכטות.

ניתן למלא דלק ברציף תחנת הדלק,מאוד לא פשוט ,עגינה עם עוגן וירכתיים, או להגיע עם הדינגי וג’ריקנים.

משם הפלגנו למפרץ CONTROLER  כ5 מייל הפלגה ,כניסה למפרץ מרשימה,מים מאוד מלוכלכים שבאים משפך הנהר , אך בשעות הצהרים המים מסביב ליאכטה מתמלאים בmanta ray  מסתובבים מסביב ליאכטה בהמוניהם בריקוד ,מחזה שאסור לפספס ,מדהים ביופיו.

ולמחרת למפרץ DANAIL שם נמצא המפל הכי מדהים שראיתי,  ירידה לחוף בדינגי והליכה לכיוון המפל כאשר בדרך הזמנו מקום במסעדה (בית פרטי אצל בעלת הבית שמבשלת) ההליכה בטבע ממש,אין שום גישה עם רכב או כביש למפל, רק הליכה רגלית כאשר מידי פעם חוצים את הנהר .

במפל שנגלה לאחר 5 ק”מ של הליכה מדהים ביופיו .

ואנחנו בדרך ל- TUAMOTUS ATOLS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך...

6/2023 Tahiti

Thiti  A two-day trip to Tahiti While in most parts of the island of Tahiti the nature of life corresponds to the phrase “take everything

2021 חציית אוקינוס עד סורינם

חציית אוקינוס עד סורינם 12/2022 אחרי 11 יום הגענו לסורינם, לשפך יובל האמזונס. ברוכים הבאים לסורינם-מדינה קטנה בדרום אמריקה, בן גינאה הצרפתית לגינאה פעם ניקראה

מכת ברק בהפלגה מסביב לעולם, דנית השכרת יאכטות

6.2023 lightingstormin tomatoes

A lightning storm in tomatoes סערה ראשונה שלנו נשמע כמו ספר בכיתה א’, או סיפור נחמד לנכדים…זה לא בדיוק היה ככה. הגענו ל- MAKMO

curacau 2022

curasuo2022 2022-Curacau הגענו לקארווסאו בתחילת חודש מאי , לעגינת קיץ , לתקופת ההוריקנים באזור הקריביים. קראוסאו היא חלק מהאיים האנטילים ההולנדים ABC ,AROBA ,BONEIR,,CURASOU, ,

6/2023 The Marquesas Islands

The Marquesas Islands 3800 מייל מפנמה או 2900 מייל מאיי גלפגוס, הזמן הטוב ביותר לצאת אמצע פברואר עד תחילת יוני. האיים הפולונזים מתחלקים ל-3: איי

pasificcrosing danitsea

4.2023 pacificcrossing

חציית האוקינוס הפסיפי על יאכטה 2-3/2023 האוקינוס השקט /הפסיפי בים יש תכנון ויש ביצוע,אנחנו מתכננים בלי סוף ובצד נפטון יושב וצוחק עלינו ,לו יש תוכניות